تمرین

دامنه تکرارها و رشد عضلانی

مهم نیست چه تعداد حرکت برای ست هاتون برای هدف حجم اجرا میکنید چون رشد عضلات در ۳۰ درصد تا ۸۰ درصد از یک تکرار بیشینه مشابه ست.

اما هنوز عده ایی عقیده دارند برای فیبرهای عضلانی نوع یک باید سبک تر و برای فیبرهای عضلانی نوع دو باید شدت تمرینات شدیدتر باشد… یعنی هنوز بعضی پژوهش ها تاکید میکنند که باید دامنه تکرارهای براساس نوع فیبرهای عضلانی ما تنظیم بشه یعنی تنظیم برنامه تمرینی براساس نوع فیبرهای عضلانی .

✍️در این مقاله ارتباط هایپرتورفی فیبرهای نوع خاصِ وابسته به شدت تمرین رو مورد بررسی قرار دادن… شرکت کنندگان در این پژوهش عضله چهارسر رو با 30 یا 80 درصد از یک تکرار بیشینه  برای سه ست تا حد ناتوانی و به مدت ده هفته تمرین دادند…هر دو وضعیت منجر به هایپرتروفی قابل توجه در هر دو نوع فیبر عضلانی شد و تفاوت قابل توجهی بین آنها نبود.

✍️پایبندی به دامنه ی تکرار سنتی برای دستیابی به هایپرتروفی ، رشد نوعی خاص از فیبرهای عضلانی رو قربانی نمیکند…به نظر میرسد که فیبرهای عضلانی نوع یک و دو با طیف گسترده ای از شدت های تمرینی به خوبی رشد میکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا